L’Ed. Primària de caràcter educatiu i obligatori és l’etapa més amplia amb sis cursos escolars.
A través de la interacció, els procediments i el paper actiu dels alumnes, anem construint un aprenentatge instrumental bàsic i funcional.
C/ Avinguda Mèxic,3 Palma,07007 971 240 869
Entenem el centre escolar com un espai de trobada que ens permet, per mitjà de la interacció de tots els membres de la Comunitat Educativa, crear un marc de diàleg que possibiliti noves construccions, en el camp del coneixement, però també en les relacions socials i afectives. Pel que fa a la concepció de l’aprenentatge intentem aprofundir en una pràctica dialògica, en coherència amb la nostra definició de centre adscrit al model comunitari. Igualment bona part dels nostres esforços van encaminats a fer real la inclusió de les famílies, voluntariat i comunitat pròxima al procés d’ensenyament-aprenentatge com a element de cohesió social, de motivació i d’enriquiment compartit.
MÉS ENLLÀ DE LA MIRADA
Som un centre educatiu públic que integra les tres etapes educatives obligatòries. La nostra història avala la transformació social i cultural de l’escola perquè al llarg dels anys hem construït un Projecte Educatiu coherent, compromès i compartit.
A l’Escola Institut treballem per educar persones que tinguin coneixement sobre el món (SABER), eines per comprendre’l (SABER FER) i puguin participar i millorar-lo (SABER SER I ESTAR).
L’Escola Institut recull tres etapes educatives: Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria. Entenem les tres etapes com un camí evolutiu on els infants desenvoluparan les seves capacitats i competències individuals acompanyats d’un projecte únic i coherent. Respectem les diferències i atenem les intel·ligències múltiples per oferir a cada infant el que necessita en la seva formació bàsica i integral per formar ciutadans participatius, solidaris i amb consciència democràtica.
L’Ed. Primària de caràcter educatiu i obligatori és l’etapa més amplia amb sis cursos escolars.
A través de la interacció, els procediments i el paper actiu dels alumnes, anem construint un aprenentatge instrumental bàsic i funcional.
“ L’avaluació és el motor de l’aprenentatge”
Neus Sanmartí“Me lo contaron y lo olvidé, lo vi y lo entendí, lo hice y lo aprendí”
Confucio"Per educar un nen cal tota la tribu"
Proverbi Africà“ Res no hi ha a la ment que abans no hagi passat pels sentits”
Aristòtils"L’educació infantil, és un dret de l’infant i una resposta a les seves necessitats"
Mari Carmen Bernal
“ L’educació necessita tant d’aprenentatges tècnics, científics i professionals com de somnis i utopia”
Freire
“La decisión sobre una enseñanza basada en competencias plantea no sólo cambios importantes en la determinación de los contenidos de aprendizaje sino especialmente, y de forma profunda, en la práctica educativa.”
Ceésar Coll